tjugohundranio

Januari

I januari hade jag bott i Norge i tre månader och åkte till Göteborg med Bodil över en helg. Bodil blev inlåst i bagageutrymmet på bussen, och Robert som vi bodde hos hade en massa söta kattungar i lägenheten.

Februari

I Februari hängde vi en massa med Andree, Andreas och Daniel innan dom skulle åka ifrån Norge. Det var en massa snö så vi åkte stjärtlapp en kväll.

Mars

I Mars åkte jag, Bodil och Emma till Varberskompisarna och hälsade på. Älskar allas miner på den här bilden, haha.

April

I april så jobbade jag nästan inget alls. Var hemma vid påsk i nästan tio dagar tror jag. Det började bli varmt så man kunde sitta ute och sola litegrann. Så väl tillbaka i Norge så tog jag och Bodil en sista minutenresa och for tre dagar senare iväg till Kreta i en vecka. Underbart!

Maj

Maj-månad och vi trodde vi skulle få svininfluensa. Det gick dåligt med sparandet eftersom vi köpte brädor och skulle lära oss skejta. Underbart väder för jämnan och takhäng hemma hos oss blev det en massa, tills hyresvärden satte stopp.

Juni

Midsommar i Växjö, mina kusiner från Spanien var hemma och hälsade på och sen blev det festival, Peace&Love. Varmt som tusan var det, som syns på bilden. Såg världens bästa Håkankonsert som har släppts på dvd nu tror jag.

Juli

I juli var det "sistafesteniprostgården", beachpartytema med mina underbaringar Sara och Marie. Marie på bilden drog såklart på sig någon form av nackont samma dag som festen ägde rum.

Augusti

Äntligen var det Augusti, månaden då jag och Bodil skulle lämna Komplett och Norge. Vi hade 80-talsfest med massa fina människor, och annat löst folk. Piercade tungan också, och hade några smärtsamma mundagar då jag verkligen insåg hur mycket jag älskar mat.

September

September månad började jättedåligt med att min kattälskling Sixten hade cancer och tillslut blev tvungen att avlivas.
Förutom och trots detta blev det en jättebra månad. Var i Stockholm en vecka hos mina syskon. Besökte Sara i Malmö för första gången. Var i Göteborg och såg Håkan med Petter, och Andreas Tilliander med Linnéa som jag sedan hade en jättefin helg med.
Sen blev det då Rom med familjen. Underbara stad, underbara glass!

Oktober

Oktober kom till slut. Månaden då jag och Bodil skulle göra av med pengarna vi sparat, och for utanför Europa för första gången. Hade många underbara dagar, men några riktigt jobbiga också, i LA, SF och NY. Jag vill tillbaka!

November

I november döptes dom två små bebisarna som jag känner. Min kusin Elmer och Isabels dotter Nomi.
Jag var pank och blev tvungen att åka tillbaka till Norge och jobba ihop lite pengar igen.

December

Jobbade mest hela tiden och sov på luftmadrass i andras hem, ganska jobbig månad med konflikter hit och dit. Avslutades med massa släkttid. Här är min släkt på mammas sida när vi framför vår konsert på morfars 80årsfest.

Kommentarer
Postat av: bee

vilken härlig årsresumé!

jag tänkte tejpa saxar först, me sen hittade jag bara två, så det fick bli en handlös edward istället.

2010-01-04 @ 23:23:58
URL: http://bossebodil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0