sverige, sverige älskade vän

Nu kommer historien om resan till Varberg

Resan ner gick som det brukar när jag och Bodil reser. Stressigt, halvdåligt och en massa krångel.
När vi kommer över till strömstad med färjan så ska vi gå och hämta ut våra tågbiljetter. Har ungefär en timma på oss tills tåget ska gå. Vi går fram till automaten och kivas om vem som ska trycka in numret. Till slut är det Bodil som får äran. När den håller på att skriva ut så står vi lite och skämtar om att dom inte ska komma ut och såå. Smart! För det är precis det som händer. Inga biljetter kommer ut och det står ur funktion på displayen.
Vi knackar på hos banverket och en tant kommer ut. Hon är jävligt babblig men fösöker iaf få igång automaten. En biljett trillar ut. Saknar 5 stycken. Bodil och tanten öppnar upp automaten och ser att pappret tagit slut och att 3 biljetter sitter fast innuti. Drar ut biljetterna och vi saknar bara 2 hembiljetter. Får igång maskinen till slut men inga fler biljetter vill komma. Hoppar på tåget utan våra hembiljetter. Stressar runt på Centralen i gbg för att hinna köpa mat, hoppar på tåget i sista sekund och blir tvungna att sitta utanför toan på vägen ner till varberg. Blää!

I Varberg så får vi hemlagad mat av Andrees mamma, älskar hemlagat! Sen blir det filmkväll med alla och på lördagen blir det utgång. På söndagen är det bara jag, Andreas, Andree, Bodil och Daniel som hänger hemma hos Andree, och allt känns som det brukade göra i deras lya uppe i Framnes. Härligt!

Det roligaste som hände under helgen var när jag och Bodil skulle lära oss skejta. Vi skulle göra en ollie på Andrees uppfart. Först ut var Bodil. I sloooow-mooootion så försöker hon göra en och håller på att trilla. Andree säger åt oss att vi måste göra den snabbare och det är min tur. Jag stampar ner på brädan det snabbaste jag kan och trillar supernsnabbt. Ligger ner och skrattar (varför händer det här alltid mig?) och då kör Andrees föräldrar in på uppfarten där jag ligger. Hahaha! Pinsamt men sjukt roligt.

Glömde min kamera hos Andree så bilder kommer på torsdag. För då kommer nämligen Andree och Daniel hit! Chihooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0