På en skala från ett till tio

Idag sa Bodil till mig att jag verkar älska skalor. Det är helt sant det! Det är helt perfekt att alltid kunna bedömma hur kul något är eller hur bra en film är, eller vad som helst.
Fast min favvoskala är såklart hur god en maträtt är. Det här scenariot förekommer nästan varje dag mellan mig och Bodil:

När Bodil sitter och äter sin lagade mat så frågar jag alltid ifall det är gott. Då brukar hon för det mesta bara svara ja. Av det svaret får man ju inte veta ifall det är ganska gott eller jättegott. Så då brukar jag alltid fråga, hur gott på en skala från 1 till 10? Bodil förstår inte riktigt det här med skalor, för hon säger nästan alltid att hennes mat är runt en femma. Då brukar jag fråga, är det bara en femma, bara medel alltså. Då ändrar sig Bodil alltid till en sjua ungefär.
Mmm, skalor alltså!

Igår var min majskolv som jag kokat en 10.


Bodil när hon är som bäst!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0