208

Kom på att jag kanske skulle förklara min något skumma rubrik till förra inlägget, Tony och Lotta.
Det var såhär nämligen att Bodil skulle ringa idag och boka våra färjebiljetter till Strömstad. Så när det var bokat och fixat så läste telefonisten upp bokningsnumret för Bodil. Hon bokstaverade det med att säga O som i Oskar och så vidare.
Jag låg brevid i min säng och lyssnade på samtalet. Så ser jag Bodil skriva ner två bokstäver efter varandra, och sen ser hon lite fundersam ut med skriver ner T och L. Hör Bodil fråga, sa du T och L? Hon väntar ett tag och stryker T:et och L.et och skriver 208 istället.
När Bodil har lagt på så frågar jag henne hur hon kunde få 208 att låta som T och L.
Det var då så att telefonisten sa två, noll, åtta. Bodil var fortfarande inne i bokstävernas värld så hon tyckte att hon sa Tony och Lotta. Så hon bara, T och L då menar du??

Bäst idag!

Kommentarer
Postat av: bodil

mmm, vad jag gillar mig själv. ha-ha-haa! (skrattar som king julian).

god natt kamrat

2009-06-16 @ 23:29:28
URL: http://bossebodil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0