träning ger färdighet

Alltid lär man sig något nytt.
Idag var det Bodils tur.

Ni vet när man väntar på någon som ska knyta sina skor så tycker man ju alltid att det tar en himla lång tid. Så tänkte jag med, enda tills jag träffade Bodil. Det är nämligen ingen som lärt henne knyta en rosett, så hon har lärt sig själv. Det kan man ju räkna ut hur det har gått. Såklart att hon har fixat det, men inte är det nån smart, snabb rosett inte. Mera en vrid hela din arm ur led-rosetten.
Ifall jag och Bodil skulle tävlat om vem som kunde knyta 10 par skor först, så skulle jag vara färdig redan innan hon hade hunnit knyta 5.
Idag då så skulle jag lära Bodil hur man knyter på det traditionella sättet, och nu tror jag hon hajat. Fast inte går det snabbare för det, men snart så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0