så var det slut

Hemma igen, och helt plötsligt känns det inte alls som att jag varit iväg i en månad. Känns faktiskt inte ens som att jag någonsin åkte.

USA var iaf både bra och dåligt. New York blev tyvärr en väldig besvikelse, hade verkligen förväntat mig mer av den staden. Berodde iofs mycket på att vårt boende där var under all kritik, att pengarna började ta slut mot slutet och att det var så fruktansvärt kallt ibland.
Fast det fanns vissa ljuspunkter. Musikaler i massor, fina parker där höst verkligen är färgglada löv i massor, MoMAmuseet och så att vi fick fem dagars hotell helt gratis.
San Francisco var helt klart favoriten. När jag blir rik igen om sisådär trehundra år så ska jag åka dit igen. Då ska jag för all del inte glömma bort att åka ut på Alcatrazturen, att inte åka ut dit var den absolut största missen vi gjorde under hela resan.
Ifall ni någon gång åker till SF så får ni inte missa att äta på Lories Diner, ät spenat och riccottalasagnen. Godaste lasagnen jag någonsin ätit.
Los Angeles var ganska mycket som man trodde. Branta backar, otrolig fattigdom blandat med lyxlyxlyx. Inga kändisar så långt ögat nådde, långa avstånd till det mesta med ganska fint då och då ändå.

När jag känner mig mer utvilad än vad jag gör just nu och har ork så ska det väl komma upp lite bilder också. Finns några uppe på resedagboken nu men annars kommer nog de flesta på fb och kanske någon här.

Puss

Kommentarer
Postat av: al

Ekonomikrisen drabbar väl oss lite senare än andra =( ...



Därför att jag gjort en tillfällig eftersändning. Skickar man till Växjö kommer det ändå hit så småningom. Är det av en särskild anledning du undrar =) ?



Puss

al

2009-11-08 @ 01:19:02
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: al

Sicken tabbe =/ !

Nä, men det gör inget =) . Dock saknar jag lite bilder och fler berättelser från resan, jag hoppas få se det snart!



al

2009-11-08 @ 21:34:48
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: al

Then Fejjan it is =)) !



När kommer du till Göteborg då?



al

2009-11-08 @ 22:41:06
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0