I wish I was a mermaid

När man har en massa pengar som man nästan bara vill slösa upp och därför går på stan, det är alltid då det är helt omöjligt att passa i ett enda plagg, eller ens se något fint över huvud taget. Fast direkt när man är pank så blir det däremot raka motsatsen. Man till och med försöker undvika att va i närheten av någon affär. Men hur man än försöker så lyckas man ändå alltid se hur mycket snyggt som helst som man behöver, för helt plötsligt är precis allting snyggt. Man vill ha varenda sak i varje skyltfönster. Varenda liten annons visar nåt man vill ha.
Just nu har jag kommit in i en sån period. Jag har egentligen gett mig ett köpförbud på ett tag framöver, men jag vill ha allt, och jag behöver allt just nu.
Jag behöver en ipodhögtalare, och en cykel att ha här i norge till sommaren. Jag måste ha en backpackerryggsäck, och jag måste förnya mitt pass. Dessutom kommer det nya snygga kläder till varenda butik varje gång jag blinkar, och jag vill ha allt.
Dessutom måste jag absolut nu på en gång köpa min peace and love-biljett, och jag måste för tusan fixa nån slags tågbiljett eller festivalbussbiljett till borlänge.

Två lediga platser i en bil någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0