gamlingmärkning

I Norge får man köpa sprit när man är tjugo, men öl får man köpa redan när man är arton. Så när man går ut på ställen som det är artonårsgräns på så ritar vakterna ett kryss på händerna på alla under tjugo år, så kan bartendern se att man bara får beställa öl, ja ni fattar.
Igår då när vi skulle gå ut och jag visat mitt leg så sa vakten att jag skulle sträcka fram min hand. Jag tänkte att jag skulle få en stämpel eller så, men då ritar han dit ett stort kryss på min hand. Bodil som stod bakom bara, "men hon är ju inte under tjugo". Så vakten kollade på mitt leg igen och märkte att jag visst var en gamling. Han försökte kladda över mitt kryss, så hela kvällen fick jag gå runt med ett kinatecken på handen.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0