drink up

I sverige ska man tydligen fira dom vänsterhänta idag, eftersom det är som vänsterhäntas dag. Fast i Norge är det en så mycket härligare dag att fira, nämligen den stora lasagnespisedagen (spisa=äta).
Därför står nu en lasagne i ugnen som jag och Bodil precis gjort.

Det här är dock inte det bästa med idag, utan idag så är det för det första helg för mig och Bodil eftersom vi jobbat sen vecka. Innan helg så har vi alltid vinlotteriet på vårt jobb, vilket varken jag eller Bodil brukar vara med på.
Jag har vart med två gånger dock, första gången ingen vinst, andra gången vann jag en flaska efter lite mygel.
Idag då så var både jag och Bodil med och jag satt och höll tummarna som tusan.
Första lappen: MAJA!
Skrek högt av lycka och skuttade fram och tog en flaska. Så fick jag dra den andra som skulle vinna, och jag drog såklart: BODIL.

Bra dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0