varför bor jag inte i stockholm?

Då hade jag till exempel kunnat se Hoffmaestro & Chraa den 25 april på Strand i Hornstull. Men sen, då jag blivit rik av att bo i Norge och varit ute och rest. Då ska jag minsann flytta till huvudstaden i Sverige.

Idag har jag cyklat för första gången på ett halvår, till macken i Gemla och tagit bussen till stan. Där träffade jag Stinis och åt på Koh thai såklart. Efter nån timme kom Isabel med sin gravida mage och vi tog en tur på stan. Shopping, shopping för min del. Sen blev det fika på ett nytt superfräscht fik som öppnat i Växjö.
Det är såna här dagar man märker att man gillar Växjö ändå, ja vissa människor framförallt.

Vid 5-tiden kom Linus till stan och jag fick skjuts hem. Väl hemma infann vi oss snabbt i köket för att hinna grädda våfflor som vi skulle kunna äta ute innan solen gick ner. Det hann vi, fast lite kallt hann det bli.
Efter några våfflor var vi mätta som bara den, tog därför en välbehövlig promenad ut till sjön Furen och vidare genom småländska skogar.

Imorgon blir det att träffa Amela och gå till vårt gamla jobb Dosapoteket och hälsa på. Sen blir det kanske fika ute i brogård hos kusin Sofia. Mys! Just det ja, i sommar så ska jag få en kusin till. Det blir den 26, inte illa.


Kommentarer
Postat av: Isabel

Lovely you!

2009-04-08 @ 13:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0