kärnalyckan

Sitter här ute i Elllanda (mitt ute i ingestans utanför Växjö) vid föräldrarnas stationära dator. Kom hit igår kväll efter en hyffsat lång och jobbig resa.
Såhär var det:
Jag och Bodil kom i fredags kväll på den vi då tyckte smarta idén att vi skulle ner till färjan på lördagmorgonen halv 7( brukar annars bli taxi). Jag hade en fet rullväska, axelremsväska med handbagage och min laptop i datorväska. Det var ingen bra idé att traska med den packningen lite halvstressat ner till färjan. Hann iaf och köpte biljetter inne på färjeterminalen, fast jag blev inbokad som Maria Olavfson, gaah.  
Gick på båten och satte oss på övervåningen i ett "tyst" rum. Problemet var att ingen var tyst där inne mer än jag och Bodil, och eftersom jag hade sovit drygt 4-5 timmar ville jag absolut somna. Så jag tog upp min ipod och tänkte somna till musik, men tror ni inte då att den hänger sig. Trodde jag skulle bli galen, blev så himla förbannad. För om min ipod hänger sig så är den tänd hela tiden och måste ladda ur hela batteriet innan man kan göra nåt med den. Såklart var den dagen till ära fulladdad.
Det blev alltså ingen sömn för mig på båten och jag gick istället ner till tax freen för att köpa en stor toblerone. Men då visade det sig att dom var helt slut, blev förbannad för andra gången.
Efter 2 och en halv timme kom vi fram till strömstad och som tur var så stod redan tåget där, skulle inte avgå fören en timme senare. Jag och Bodil tog bra platser, och jag kopplade i min dator och satte mig att kolla på gossip girl, som jag gjorde hela resan ner till gbg sen. Dessutom en timme innan vi är framme dör min ipod äntligen så jag kopplar i den i datorn och hinner nästan fulladda den igen.
Efter gbg tog jag och Bodil olika tåg och jag bytte tåg varje timma ungefär, men det var inte så jobbigt som jag tänkt dock. Det enda som retade mig var att det var ungefär 20 grader ute, alltså en väldigt tråkig dag att åka tåg på. Fast i Nässjö var sista tåget försenat, så då passade jag på att sitta ute i solen och läsa.

Väl hemma igår så åkte jag och mami och papi in till stan och tittade på "Män som hatar kvinnor" på bio. Grym film baserad på en ännu bättre bok av Stieg Larsson.
Sen blev det sängen med min kisse Sixten, som envisades att ligga och trängas med mig uppe vid kudden. Han saknar mig. <3

Idag har jag och Linus varit ute och promenarat madsjörundan, medan papi var hemma och sågade ner ett stort träd på tomten.
Efter det har jag tittat på mina 2 flyttlådor med kärlekar (mina skor) och valt ut vilka som ska få följa med till norge.
Snart ska mitt riktiga letande börja, kassettbandet med "trollet med den gula kepsen" måste finnas här någonstans. Förrådet eller vinden? Undra vart jag ska börja?
Back to work! Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0