this is my life

Slog mig precis att jag inte tittat på tv en enda gång sen jag kom hem hit till Sverige. Skumt! Här vid datorn har jag dock suttit desto mera, men inte a'la norgestyle, vilket är hela kvällarna.

Idag har jag fixat och donat lite. Sytt en kjol av mitt blommiga tyg, som blev fin men inte riktigt hundra. Har blivit omingefrälst i sömnad, min lilla symaskin blev dessutom superglad över att sicksacka och raksömma lite här och där. Tror jag ska gå på en upptäcksfärd i mitt rum och leta efter alla mina tygpåsar och se om det finns nåt jag kan sy av. Ska nog fixa mina shorts som jag började sy i 3:an på gymnasiet, men aldrig gjorde helt klara. Vit och blårandiga och supersnyggt sydda. Bara att fixa nederkanten så är det klart, om jag inte minns fel.

Har sprungit en runda ikväll med, Madsjörundan blev det. Mötte mina nya grannar, highland cattle-kor, helt plötsligt då jag genade genom en hage här. Håriga bestar minsann, med superstora horn. Fast dom verkar schyssta, stod mest och ko-glodde på mig. En av dom har dessutom fött en liten kalv som är supersöt. Ska försöka ut och ta ett kort på den imorgon, så kommer det upp på bloggen då jag orkar lägga in mina pics.
Här får ni iaf en bild på en highland cattle-ko:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0