Lurad...

Okej, nu ska jag berätta om i lördags då jag blev lurad. Det började med att jag och Bodil skulle gå ut och gå, men vi kom inte så långt för vi märkte att vi hade värsta roliga lekplatsen i närheten av där vi bor så vi började gunga och så istället. Det var verkligen en underbar dag, soligt och varmt fast att klockan var 7 på kvällen och vi började fundera på vad vi skulle laga för mat. Självklart ville vi ju grilla men vi hade ett stort problem, vi äger ingen grill. Jag drar mig till minnes att min kusse Anton har sagt att han grillat för ett tag sen, så jag skickar iväg ett sms till honom och frågar om han har en grill. Får tillbaka " Nej, tyvärr...".
Bodil och jag går då till Ica för att köpa oss en engångsgrill. Vi hittar ingen men expediten hämtar en och vi ska preis betala när min mobil ringer: skyddat nr! Det är en kille som säger att han heter Kenta och är kompis med min kusin och har hört att jag söker en grill. Jag stoppar snabbt Bodil som tänker köpa engångsgrillen och vi börjar gå hemåt. Det visar sig då att Kenta har en grill som han är villig att låna ut, enda problemet är att han sitter nere vid sjön med några kompisar, men han kommer snabbt underfund med att han har bil och kan köra grillen till oss. Vi bestämmer att träffas vid shell en halvtimme senare! 5 min senare ringer min mobil igen och det är Kenta. Han säger att när dom skulle hem och hämta grillen så blev dom så himla sugna på att grilla själva så vi får komma till dom och grilla istället. Hmm, tänker jag. Vilken uppraggning allt verkar vara! jag frågar vilka som är med honom och han svarar lite flyktigt. Så jag och Bodil bestämmer oss för att komma dit! Allt för grillen! Ringer Julia som ska åka till oss och berättar att vi har ändrade planer och att vi ska ses vid simhallen. På bussen en halvtimme senare så ringer Kenta för typ 5 gången...hmmm, tänker vi. Känns som om det är nåt skumt med alltihop! När vi äntligen kommer fram till sjön och dom japanska träden så märker vi att alla skrattar värsta mkt. Går fram till dom och på marken så står det en ENGÅNGSGRILL!!!!
Kenta finns inte och inte den riktiga grillen heller! Så det blir fisljumna veg.bullar och potatissallad. Sen blir det deluxe! Så var det med den grillningen!

Är på tok för godtrogen! Måste sluta upp med det!


                 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hahaha xD
va roligtr =)

2008-05-07 @ 18:21:34
URL: http://schipperke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0