A story

Puuuhhh! Det här har varit den stora dagen av letande!
Det började med att jag skulle deklarera och verkligen inte kunde hitta mina deklarationspapper så jag började leta. Kom då på att jag dessutom inte vet vart jag har mitt slutbetyg för nånstans så jag ropar på Bodil för hon vet alltid vart jag lagt mina saker och ifall hon mot förmodan inte vet det så hittar hon dom på ett kick! Men idag var tydligen ett undantag för hon hittade ingenting. Jag fortsatte iaf leta och efter ett tag hade jag hittat alla årsbesked och andra trista papper + att jag hittade mitt betyg bland alla papper! Wohooo!
Men inte blev det lugnt då, för då kom jag istället på att jag borde kolla när jag ska börja jobbet imån och tror ni inte då att schemat är borta istället. Bodil och jag letar i 100 år utan resultat och vänder praktiskt taget upp och ner på hela lägenheten. Buhuuu, tänker jag. Måste gå till jobbet vid 7 bara för att inte komma försent iaf. Men så tänker jag ändå att schemat kan ju faktiskt ha trillat ner mellan kylskåpet och köksbänken i den lilla lilla springan. Det enda stället vi inte latat på eftersom det nästan är helt omöjligt. Försöker lysa med mobilen men ser ingenting. Hittar inget att peta med men så kommer jag på att jag har massa vissna solroser på balkongen (visste att dom skulle komma till användning) så jag går ut och rycker loss en stjälk och börjar peta i den jävla springan och schemat trillar ut! Tadaaa!
Ska aldrig mer slarva bort saker!

the end


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0