baaats

En av mina grannar här i byn har haft lite promblem med fladdermöss, eller inte så lite egentligen. Det hade nämligen flyttat in trehundra fladdermöss på deras vind. Eftersom fladdermöss är utrotningshotade så fick dom inte ta ut dom med gift eller så, thank god. Istället fick dom testa med att sätta upp lakan och lite andra tricks.
Nu har fladdermössen iaf flygit ut och har inte kommit tillbaka. Det jag tänker på då, vart tar trehundra fladdermöss vägen. Flyger dom långt och sprider ut sig, eller flyger dom kanske allihopa in på någon grannes vind, som våran.
Har bara sett en fladdermus i mitt liv och kan ju säga att jag nog skulle skrika ganska så högt ifall jag gick upp på vinden och upptäckte att det hängde flera hundra i taket.


vampire-bat

Kommentarer
Postat av: al

Oj, visste inte att de var utrotningshotade! Tack, Maja, för denna upplysning!



Läskigt! Jag har aldrig varit uppe på min pappas vind. Undrar vad det finns där.



al

2009-09-25 @ 22:27:59
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0