syttende maj

Hellyckad kväll igår. Efter lite velande bestämde vi kollektivare för att skippa alla förfester och ha en egen istället. Det blev ganska mycket takhäng och ölspel. Helt plötsligt så stormar det dock in folk hemma hos oss. Förstår inte riktigt hur alla fick reda på att vi hade förfest.
Billy skulle dj:a på Play och vi var alla uppskrivna på gästlistan. Så nästan alla drog dit. Jag däremot gick till lägenheten över Play där vi varit på förfest dagen innan. Där letade jag upp Tomas jägerflaska som han lämnat där dagen innan. Smart!
Jag och Patrikarna skulle gå på en efterfest på nåt skumt ställe med en massa russar, och bli hämtade av en russebuss. Fast jag kände att det skulle vara lite jobbigt att åka iväg nånstans och inte rikigt veta hur jag skulle ta mig därifrån. Så jag gick hem istället.
Fick ett sms vid tio över sex imorse av Patrik:
"Hej, du ska veta att du missade århundradets nach." (efterfest)
Just då kändes det faktiskt ganska skönt att jag inte följde med, sängen lockade lite mer.

Idag är det Norges nationaldag och dom är ju som galna här. Det är flaggor överallt och alla tjejer har folkdräkter på sig medan killarna har kostym. Jag, Bodil och Tomas gick ner i mjukisbyxor och linne för att köpa cola, kände oss sjukt nerklädda. Att få tag på cola var inte det lättaste heller, med milslånga köer överallt.


Påväg ner mot stan


Norrmän

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0