släpp fångarne loss

"Ring isoleringen och ange, när ni tror att ni kan behööö-va mig. Jag har så oändligt gott om tid, att öööö-vaa mig, att ööö-vaa mig. Aaatt öööö-vaaaaa miiig!"

Det här sången ljöd nyss inne på mitt och boddans rum. Jag satt uppkrupen i vårt fönster bakom gardinerna och låtsades va en fånge från Tage Danielssonfilmen. Försökte mig tom klättra på väggarna, det gick inte.

Igår satt jag Ida, Lisa och Bodil ute på vårt tak i solen. Tränade på att stå på händer och andra akrobatiska saker som Ida och Lisa är proffs på. Efter ett tag bestämde vi oss för att gå till fotbollsplanen med Shaker och Ralf, och satsa på en dagsfylla. Köpte oss 6-pack med öl och chips och grejer, men inte blev jag full inte. Fast det var kuul ändå!
På kvällen blev det kafka och sen ett packat cactus. Varför har jag börjat gå dit? Glasspitter och klibb på hela golvet, + packat, packat  med folk som knuffas och har sig. Jag och Bodil blev uppraggade av tjejer hela tiden, så vi gick hem. Tänkte köpa oss en pizza men Niclas skrek på oss att vi skulle ångra oss imån. Det hade han ju rätt i så vi gick hem istället. Väl hemma kom vi på att vi inte hade någon nyckel, som vanligt. Men efter ett tag kom Shaker och Niclas och några fler. Niclas förstod verkligen inte hur jag och Bodil hade lyckats komma hem före dom, "men ni gick ju och köpte pizza". Hahaa!

Det roligaste som hände under kvällen var när jag skulle fråga Frida ifall hon hört "Trollet med den gula kepsen" någon gång, fast jag sa "Kepsen med den gula kepsen" istället. Älskar felsägningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0