det värsta jag vet

Eftersom det har varit 30 grader varmt hela helgen så har jag och mina föräldrar mest bara varit sugna på att ligga på stranden hela dagarna. Tur att man bor vid havet då. Har hittat en massa fina stränder på både österöya och vesteröya där vi har spenderat dagarna.
Så i lördags så satt vi på några klippor och åt pastasallad, och såklart var det en massa myror där. Varför är dom överallt?
Jag tycker det borde va med myror som med människor, det här med att man har en slags integritetsgräns. Kom inte närmre än 1 meter från mig tack! Jag satte mig ju så långt ifrån dom som möjligt. Ändå så funkar det inte, myrorna drar sig liksom till en. Klättrar upp på en när man minst anar det.
Så jag kunde inte blunda för en sekund ens. Utan var tvungen att sitta och hålla koll på alla myror runt omkring mig. Tröttsamt!
Egentligen ville jag bara stå upp, helst på ett ben, så det fanns så liten chans som möjligt att nån myra skulle klättra upp på mig. 

Fast jag lever ju i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0