svarthatt

Grillen är på och potatissalladen står färdiggjord i kylen. Inget badande idag, men det har hänt en annan bra sak.
Lite historia först:
När jag var i Växjö så hittade jag nämligen äntligen en svart hatt. Som jag hade letat! Var glad i hågen och ville ha på mig den dag och natt. Därför ville jag, trots att Bodil försökte avråda mig, även ha på mig hatten på Hoffmaestrokonserten på P&L.  Självklart skulle jag dessutom stå längst fram på konserten. Så jag studsade fram med ena handen på hatten och den andra handen i luften. Sen tänkte jag att jag skulle byta hand, och trög som jag var så släppte jag ena handen redan innan jag lagt den andra handen på. Såklart slåg en kille till mig i huvudet och jag tappade hatten. Böjde mig ner för att ta upp den från marken, men då blev alla sura på mig och drog upp mig. Trodde väl att jag jag skulle trilla eller nåt. Hatten hann därför sparkas iväg och jag såg den aldrig mer. (Tyckte iofs att det är lite väl många som hade den på sig på festivalen efteråt, hmm).
Vad som hände sen tror jag att jag ska hålla er utanför.

Nu då idag iaf så var jag nere på hm i sandefjord, och då helt plötsligt så fanns den svarta hatten igen. Säkert för att jag har tjatat på dom så mycket. Så nu har jag min fina hatt igen, och är glad som tusan för det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0