den största orättvisan just nu

Kom hem från jobbet nyss och det första jag gjorde var att kasta mig över min choklad, så nu är jag mätt, och trött.
Håller på med ett collage, eller blir nog några stycken. Sitter därför och klipper i mina cosmotidningar och det går sådär. För varje gång jag hittar något intressant så måste jag läsa det.
Så nyss läste jag då att tjejer har tio gånger så känslig hud som killar. Det är ju helt sjukt! Varför är det så?
Det här är verkligen helt superorättvist.
När jag var yngre och var hos min bästis Stina så brukade vi alltid bråka med hennes storebror Kalle. Så brukade han slå oss det hårdaste han kunde, himlans vad ont det gjorde. Men när vi slog tillbaka så gäspade han bara och sa, "är det en mygga som biter mig eller?"
Jag har alltid trott att detta är något man mest bara säger (brukade själv säga så när han slog mig, fast jag fick bita mig i läppen samtidigt), men då kanske det inte är så. Utan det är bara så att han är kille och därför har välsignats med en hud tio gånger mindre känslig än oss tjejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0