Göteborgswekend

Ibland när man har nåt att berätta så känns det så himla jobbigt att skriva ner det. Så kan det va när jag ska skriva brev eller så också. Som att jag får skrivkramp bara för att jag vet att jag har så mycket att skriva.
Men nu ska jag iaf ta tag i det här och skriva lite om vår gbg-resa.

Det började med att vi fick gå redan halv 4 från jobbet på fredagen för att vi skulle slippa bilköerna vid 4. Så vi tog bussen hem och ringde en taxi som kom och hämtade oss lite efter 4 och körde ner oss till färjan. Där så gick och beställde biljetter och sen tog vi våra gigantiska rullväskor och rullade bort mot båtingången. Då kom det fram en vakt och bad att få se våra leg. Helt ovetande om varför plockar vi fram dom och visar för vakten. Han tittar på dom och säger sen: "tyvärr, ni är för unga för att få åka med. På fredagkvällar och lördagar så måste man vara 23 för att få åka med utan målsman."
WHAT!! Hur kan dom ha en sån regel? Det är ju på helgen man kan åka hem, men då får man inte det.
Men efter lite tjabb och fjäsk så får vi iaf åka med. Så vi går på lite halvt skakiga och råkar på en vakt direkt igen. Måste visa leg en gång till och vi är båda helt säkra på att vi ska bli avkastade. Men han ger bara tillbaka våra leg och vi går vidare, och det visar sig att vi visst råkat gå in i baren. Hähä! Förklarar varför vi behövde visa leg igen.
Kom helskinade till Strömstad efter en supergod fetaostsallad och en rejäl shopping i taxfreen. Väl där så går vi bort till tågstationen för att hämta ut våra biljetter i sj-automaten. Men det är låst in till tågstationen så det går inget vidare bra. Vi hittar iaf vår buss och går och frågar busschaffören ifall man kan visa bokningsnr istället för att hämta ut biljetterna. Men det kan man såklart inte. Känner oss lite smått stressade av att vi inte kan ta ut våra biljetter och inte har en aning om vart närmsta ATG-ombud i strömstad ligger. Men då ropar busschaffisen att det är någon som går ut ur tågstationen, så vi kutar dit och en snäll sj-tant släpper in oss. Biljetterna är fixade!
Bredvid tågstationen ligger en pizzeria där vi går in och köper pizza och öl. Hinner knappt ens dricka upp ölen innan vi måste springa ut till bussen med vår pizzakartong. Sätter oss bak i bussen och smaskar i oss vår pizza som vi båda precis sagt att vi inte va sugna på.
Somnar mätt och belåten efter att ha pratat ett tag med mami i mobilen. Blir väkt av att det sitter en kille och tittar på mig och säger "HEJ". Svarar sömndrucket "hej" tillbaka, och det visar sig att en jobbigt tonårsgäng (woho, jag kan skriva tonårsgäng utan att det kan inefatta mig längre) har gått på. Fulla och skräninga frågar dom oss en massa saker hela tiden och frågar om vi vill ha öl. Självklart vill vi det egentligen, men inte av dom tack!
Bussen stannar i Torp och vi kliver lättade av. Busschaffören hissar upp bagageluckan och jag drar ut min väska. Det visar sig att Bodils väska har åkt in en bit i bagaget så hin klättrar in efter den. På väg ut igen så hör man ett "pssssyyyy" och luckan stängs igen, utan att Bodil har hunnit ut. Jag får lite smått panik och tänker, "shit, han kanske kör iväg nu med Bodil i bagaget". Springer fram till chaffisen och säger: " Eeeeh....hmmmm, jo det är så att min kompis sitter inne i bagaget....heheh..." Chockad öppnar chaffören luckan igen och där sitter Bodil ihopkrupen bredvid sin väska.
Jag kan inte sluta skratta och jag skrattar säkert i 10 minuter för att det hela är så roligt. När vi tillslut kan samla oss och gå iväg till nästa buss så ser vi att chaffören också sitter och skrattar ihjäl sig.
Sista bussen vi åker är det bara vi i. Så vi synkar våra ipods och sjunger med i alla partydängor för hög hals.
Sen kommer vi fram till göteborg där vi sminkar oss lite snabbt eftersom det blir utgång direkt. Robert, Gustav, Jimmi och Robin möter upp oss, och vi låser in våra big bags på stationen. Blir synthklubben Haket, där vi känner att vi inte rikigt passar in. men men...trevligt var det ändå.
Köper nattmat och sätter oss på stationen vid tretiden för att vänta på att klockan ska bli fyra så vi kan hämta ut våra väskor. Klockan bli 4, men inte öppnas det ändå. Frågar några vaktisar och dom berättar att det inte öppnar upp fören vid 5. Gaaaah! Funderar på våra alternativ att åka hem utan väskorna och hämta dom på morgonen, Men bestämmer oss till slut för att stanna ändå, eftersom vi redan väntat en timma. Frusna och dana hämtar vi väskorna vid 5 och tar första bästa taxi till Hisingen och Roberts place. Somnar direkt!

Lördagen ägnas åt fika med Linnéa, avvinkning av Stina vid tåget och sen shopping. När stan är stängd sätter vi oss på en kinaresturang och äter mat och efterrätt. Slurp!
Sen traskar vi bort till en bio för att se ifall det finns biljetter kvar till "I taket lyser stjärnorna". Det gör det inte, men vi irrar enda bort till Ullevi nästan där det ligger en annan bio. Där får vi reda på att det går nattbio vid 11. Biljetterna är slut där med, men vid halv 11 så släpps dom reserverade som inte är uthämtade. Så vi bestämmer oss för att vara där då trots att vi bara sovit ca 3 timmar under natten. För att fördriva tiden tills dess så går vi till ett fik i närheten och dricker capuccino. Blir pigga igen och går tillbaka och lyckas få biljetter i mitten på 4:e raden. Bion är bra, men som vanligt inte lika bra som boken.
Åker hem till Robert och de 6 kattungarna som bor där och somnar.

Tidigt på söndagen tar vi spåret till Bodils moster och kusse. Blir fika och prat, sen känner vi att vi behöver åka till stan igen för att shoppa det sista. Bränner nästan sönder mitt kontokort av all shopping och vid 4 så är vi klara och sätter oss på Andrum för att äta veg.buffé. Godare har jag knappt ätit. Efter ett tag så rullar vi jäkligt mätta bort till Hemköp och köper med oss massa god svensk vegmat. Love it!
Tar tåget till strömstad och färjan tillbaka till sandefjord. Så var den helgen över!

Så snabbt gick det allt. Och hade så otroligt roligt! Men jag vågar verkligen inte kolla mitt saldo på mitt svenska kort. Huuaah! Brände säkert minst 5000 på kläder  gbg, Hjälp! Ska iaf ta en massa kort på allt så det kommer snart upp. + lite kort från helgen.

Nää, nu ska vi se Bert! puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0