utflykten till berget

Har bara sovit 3 timmar i natt. Men det var inte så fasligt jobbigt att jobba ändå faktikst. Drack iofs kopiöst mycket kaffe, men nu känner jag mig nästan lite pigg.
Började skriva med Andree på facebook vid halv 12-tiden igår kväll, och vi bestämde att vi skulle ta och se film ihop. Så jag och Bodil började knalla bort i det jobbiga snöovädret mot berget. där Andree, Andreas och Daniel bor.
På vägen så ser vi först en skylt som varnar för snöskottare. Jag skrattar en del och tänker, "ofta det ens finns nån som går runt och skottar snö hela dagarna, och som att man skulle behöva varnas för det". Vi går en bit till och vips så ser vi två skottare som är ute mitt i natten med reflexoveraller. Vilket jobb alltså, det kan ju bara va Norge som har såna jobb.
Efter mycket virrande på vägarna hittar vi till slut till rimit i början av berget där Andree och Andreas väntar på oss. Dom har med sig en bräda (skateboard utan hjul) som dom åkt ner för berget med. Jag testar lite, men den snurrar mest bara runt runt tills jag trillar av.
Hemma hos dom så tittar vi på film till klockan 3, efter det så pratar vi en massa och helt plötlsigt är klockan nästan 6, så då orkar vi inte gå hem. Då är det dessutom bara 4 timmar tills vi ska gå upp. Somnar iaf i soffan och klarar av att gå upp halv tio, mycket imponerande skulle jag vilja säga. Tar bussen hem och byter kläder och tar bussen till jobbet.

Undra vad vi ska göra ikväll. Jag och Bodil är sugna på att baka...hmm! Skitgubbar skulle ju va väldigt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0