Hoppla

På bussen till jobbet idag hände det en kul grej som jag har levt på hela dagen. Har haft helt ofrivilliga skrattanfall bara för att tanken på vad som hände dök upp i mitt huvud hela tiden.
Så här var det då. Jag och Bodil satt på bussen som hade åkt ungefär halvvägs till jobbet. Då kliver det på först en man som ser lite allmänt skum ut. Konstiga kläder och konstiga tänder, fast lite udda männsikor är ju inget konstigt i sig. Men efter honom så kommer det en dam. Och hon ställer sig med sidan in i bussen, som om hon va för tjock för att gå vanligt i gången. Sen sätter hon fart och börjar galoppera utmed gången, i sidledd.
Jag bara frustar till av skratt, försöker verkligen hålla mig eftersom man ju inte ska skratta åt andra. Men folk som galopperar på bussar måste ju vara ett undantag. Sen ser jag att Bodil också skrattar och då brister det.
Efter vi har klivit av bussen så viker vi oss dubbla av skratt, sen galopperar vi bort till Komplett.

Nu så är vi hemkomna från en hemskt kall hemfärd. Nio minus står termometern på. Brrr! Nu ska jag laga mat, stuvade makaroner och färsbullar blir det!

Kommentarer
Postat av: bodil

haha! hoppas hon åker i morgon med! hihi.



gnägg/b

2009-02-09 @ 21:59:47
URL: http://bossebodil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0