varför??

Att sitta på läktaren hela tiden under en friidrottstävling är något som jag inte riktigt är van vid, och jag märkte snabbt vad jag störde mig på med det.

För det första, det här med att klappa fram längdhoppare eller höjdhoppare eller vem det nu är. Varför kan ingen hålla takten, trots att friidrottaren i fråga klappar in publiken i perfekt takt så ökar publiken snabbt takten trots att friidrottaren fortfarande står still. Så får han/hon göra om samma sak igen, sakta ner takten.
Grejen med att klappa fram någon är ju att takten ska öka ner han/hon börjar springa, snabbare snabbare tills avtrampet. Åååh, lär er!

För det andra. Vem betalar en massa pengar för att se finnkampen live utan att kunna ett skvatt om friidrott. Satt en tant brevid mig som när Wissman skulle springa sitt 400meterslopp ställde frågan till mannen brevid:
- Ska han springa ett helt varv nu?
Mannen svarar då ja, såklart, varpå tanten frågar:
- Så ett halvt varv är 100 meter då.
NEEEEJ! svarar mannen. Ett halvt varv är 200meter.
Kvinnan pekar på upploppet och säger:
- Men jag menar ju ett sånt här halvt varv, den här biten.

ÅÅÅÅh, åk hem och läs på lite.


Kommentarer
Postat av: linus

Men det fattar du väl att klappningen är för att publiken ska hålla sig varma en hel lång dag på de där stolarna i den där staden.



Ett halvt varv är väl alltid 100 meter dessutom, hon kanske hade kikare, då ser det ut som 10 meter eller nått.

2009-08-31 @ 18:19:49
URL: http://vadsomhelst.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0