hemflyttningshelgen

Igårkväll när jag gick och la mig i johans? gamla rum så tänkte jag att jag nog inte behövde ställa någon klocka. Jag var ju ändå inte speciellt trött och klockan var ju faktiskt bara ett, tror jag somnade på 3 röda.
Vaknade idag och kollade på klockan, nästan två, woooh.
Hade egentligen tänkt åka in vid tolvtiden till stan och hämtat ut mitt pass, tänkte att polisen säkert skulle stänga tidigt. Fast nu har jag kollat upp det och dom har öppet till sju idag, så det hinns absolut med.
Har precis ätit upp min kinamat från igår och fått en tid till Sixten på djursjukhuset imorgon vid ett. Det märks att han har saknat mig, han följer mig vart jag en går och vill hela tiden ligga i min famn. Dock så har fortfarande inte Disa kommit hem...

I helgen så flyttade jag ju då hem. Pappa och jag tog sjufärjan på lördagsmorgonen, åt lite frukostbuffe tills kapten sa i högtalarna att det blåste rejält ute på havet. Pappa gick ut på däck som den lilla åksjukingen han är. Jag försökte ta mig till taxfreen där flaskor åkte i golvet med jämna mellandrum tills dom stängde den för att det gungade för mycket.
Gick upp och satte mig i ett av stolrummen och somnade, vaknade av att en liten tjej försökte klättra upp i mitt knä.
Vid halv tion var vi framme i Sverige och åkte av båten och for till munkedal för att hälsa på mina kusiner där. Mitt nya lilla tillskott Elmer, och hans stolta storasystrar Emma och Ellen.
Elmer sov nästan hela tiden, höll honom ett litet tag, att man kan vara så liten.
Sen gick jag och Emma och Ellen upp och lekte disco på deras rum istället.

Vid fyrartiden så var vi framme i Göteborg, jag och pappa. Vi gick direkt till Ullevi och intog våra platser på huvudläktaren. Tittade på min älskling Anno i tresteget och lite andra friidrottare från Växjö och övriga Sverige (och finland).
På söndagen så började jag dagen med att gå på stan med Anno och leta klänning till henne. Finnkampsgänget skulle ha bankett på kvällen med kostymkrav.
Vid halv tre började tävlingarna igen, och jag såg Linda ta andraplatsen i längden. Sen avr det spännande spännande, och tillslut så vann Sverige hela skiten. Både ungdomslagen och både herrarna och damerna. Mäktigt segervarv för Sverige.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0