när fick jag bajshumor?

Igår blev det ingen uppdatering när jag kom hem. Stod ute och väntade på bussen i ösregn i en halvtimma och va hemma runt elva, helt dyblöt. Så mitt humör va inte direkt på topp.

Tänkte berätta dom roligaste sakerna som hände på min och Bodils kretaresa.
Först var det då resan dit. Jag hade fått låna Lisas resväska eftersom min älskade rosa väska har gått sönder. Hennes väska är en vanlig svart, men hon har satt fast klistermärken på den så det bildar ordet Lisa. Lätt att känna igen alltså.
Så när vi kommit fram till Chanias flygplats och stod vi rullbandet så kom bodils biffväska ganska snabbt. Min tog lite mera tid på sig. Men så ser jag den svarta väskan med 4 bokstäver på, den ena börjar på L ser jag. Yes, äntligen! tänker jag. Drar av väskan som helt plötsligt är mycket tyngre än vad jag minns att den va när den skjutsades iväg.
Släpar bort den till Bodil och ser till min fasa att det inte alls står Lisa på den, utan LARS. Hjäälp! En tant brevid skrattar så hon kiknar och säger åt mig att lägga på den på bandet igen. Försöker smyga iväg och lägga på den, men då kommer en arg gubbe fram (Lars). "Får jag kolla på den där väskan?", säger han bestämt. Jag försöker få fram att jag råkade ta fel, att min ser exakt lika dan ut. Men han grabbar surt tag i den och tror inte mig en sekund. Tillslut kommer iaf min väska som jag drar av efter att jag verkligen är säker på att det är min.

En dag vid poolen så tittar jag på Bodil och ser att hon har en brun klick på ryggen. Jag drar med fingret på den samtidigt som jag frågar henne varför hon har bajs på ryggen. Bodil börjar skratta och säger att det är bajs. Jag fattar inte att hon menar allvar och luktar på det och utbrister, "men det luktar ju till och med bajs". Bodil skrattar ännu mer och fösöker förklara att hon kände att det trillade ner något på henne och att det måste ha varit en fågel som sket på henne. Jag börjar skratta som en tok och klenar av mitt finger på Bodils handduk. Öörk!

Ooj, nu börjar klockan bli mycket. Måste hänga upp min tvätt och fixa iordning mig inför jobbet. Jobbar på Russeservice den här veckan. Ett klädlager som trycker upp en massa skolkläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0