trevligare lördagskväll har man ju haft

Fest igår, jobb idag.
Gick faktiskt väldigt bra att jobba idag med. Först satt jag och Bodil och plastade in hårddiskar i bubbelplast i 4 timmar. Alla hatar att göra det förutom vi. Jag tycker det är jätteskönt, då kan man dessutom prata en massa. Det fanns ju en del att säga om gårdagen.
Sen kom Öysten och bytte ut oss mot 4:a andra som jobbar på pc-avdelningen. Så då fick jag och Bodil lära oss hur man skruvar ihop en dator. Superkul! Så nu kan man det också. Fast himla vad allt är smått, pilligt och ömtåligt inuti en dator, och en jävla massa sladdar.

Igår då. Var på fest i 5:anhuset med nästan alla i kollektivet. Sen så blev det lite småbråk med att vissa inte var välkomna och så vidare så först gick Claes, Bodil, Frida och Nicklas. Och jag Szymon och Micke gick en stund efteråt. Efter nästan 30 minuters promenad och snöbollskrig så kom vi äntligen ner till stan. Då hade vi gått ifatt det andra gänget. Dom hade hittat en påse med salt som dom tänkte strö utanför vårt hus eftersom det är så himla halt på innegården.
Då kom det några norrmän som började prata med oss, var lite allmänt jobbiga och så. Så tog den ena vår saltpåse och hällde ut den på gatan. En skrek jävla fitta till Frida och sen var slagsmålet igång.
Känns som sånt här händer hela tiden nu, som om jag lever nåt oc-liv fast fattigare.
Szymons jacka blev iaf helt sönderdragen och Nicklas låg ner på marken medan en försökte strypa honom, rikitg obehagligt. Sen kom polisen och jaa, kul lördag helt enkelt!

Nää, nu ska jag äta lite och om några timmar så är det ny vecka och man kan lämna det här bakom sig.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0